Ο
θεσμός του Συμβούλου Καθηγητή ο οποίος προτείνεται από το Υπουργείο Παιδείας
στο πλαίσιο της δράσης «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ», θα εφαρμοστεί στο 1o ΕΠΑ.Λ. Αλμυρού.
Πρόκειται για μία καινοτόμο δράση που εφαρμόζεται στους τους μαθητές της Α΄
τάξης, με στόχο τη συστηματική υποστήριξη τους στη σχολική ζωή και τη
δημιουργία θετικού κλίματος στη σχολική κοινότητα. Ήδη, η υλοποίησή του σε
πολλά σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στη χώρα μας έχει παρουσιάσει πολύ
θετικά αποτελέσματα.
Στόχοι της δράσης:
- Να υποδεχθεί, να υποστηρίξει και να ενδυναμώσει ψυχικά τους νεοεισερχόμενους μαθητές, ώστε η προσαρμογή τους στο σχολικό περιβάλλον να είναι ομαλή και λειτουργική
- Να συμβάλει στη βελτίωση των σχέσεων εκπαιδευτικών-μαθητών, έτσι ώστε να οικοδομηθούν σχέσεις εμπιστοσύνης και να μειωθούν οι συγκρούσεις
- Να βοηθήσει στον εντοπισμό και την πιθανή άρση προβλημάτων που αναστέλλουν τη γνωστική πρόοδο των μαθητών
- Να φροντίσει για την παραπομπή των μαθητών που αντιμετωπίζουν προβλήματα (π.χ. μη διαγνωσμένες μαθησιακές δυσκολίες, παραβατική συμπεριφορά, κλπ.) σε αρμόδιους φορείς, και να διευκολύνει τη σύνδεση των οικογενειών τους με υπηρεσίες ψυχικής υγείας της κοινότητας
- Να ευοδώσει σχέσεις συνεργασίας ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς.
Υλοποίηση/Εφαρμογή:
Κατά
την έναρξη του σχολικού έτους συγκροτείται η ομάδα των εκπαιδευτικών που
επιθυμούν να συμμετάσχουν στη δράση και ορίζεται ένας συντονιστής.
Η ομάδα εκπαιδεύεται από τον ψυχολόγο του σχολείου για την εφαρμογή της δράσης.
Κάθε
νεοεγγραφόμενος μαθητής/μαθήτρια ανατίθεται σε έναν εκπαιδευτικό που
ονομάζεται Σύμβουλος-Καθηγητής, ο οποίος συναντάται με το μαθητή
σε 10 με 15λεπτες
συναντήσεις (2 φορές το μήνα) εντός του σχολικού ωραρίου και σε ειδικά
διαμορφωμένο χώρο που διασφαλίζει την ιδιωτικότητα της
συνάντησης.
Κάθε
Σύμβουλος-Καθηγητής αναλαμβάνει 4-5 μαθητές. Οι συναντήσεις
ορίζονται στα κενά του Συμβούλου-Καθηγητή, ο οποίος παραλαμβάνει τον μαθητή και
τον επιστρέφει στην τάξη του μετά το τέλος της συνάντησης, φροντίζοντας να μην
διαταράσσεται η εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.
Κάθε
Σύμβουλος-Καθηγητής στην πρώτη συνάντηση ενημερώνει τον μαθητή για τη δράση,
φροντίζει να τεθούν τα θεμέλια αμοιβαίας εμπιστοσύνης, τον προσκαλεί να
συνδιαμορφώσουν τους στόχους αυτής της συνεργασίας και να ορίσουν το πρόγραμμα
των συναντήσεων τους.
Η
ομάδα των Συμβούλων-Καθηγητών ορίζει τακτικές και έκτακτες συναντήσεις για
υποστήριξη και καθοδήγηση από τον ψυχολόγο. Οι συναντήσεις αυτές έχουν το ρόλο
της ενδυνάμωσης και της ανατροφοδότησης των Συμβούλων-Καθηγητών.
Ακολουθώντας
την επικρατέστερη τάση της συμβουλευτικής που εφαρμόζεται στο διεθνή χώρο,
προτείνεται η εφαρμογή του θεσμό του Συμβούλου-Καθηγητού με την προσδοκία να
συμβάλει στην αναβάθμιση του παιδαγωγικού ρόλου του εκπαιδευτικού και τη
βελτίωση του κλίματος στη σχολική κοινότητα, έτσι ώστε το σχολείο να γίνει
λιγότερο απρόσωπο απέναντι στο μαθητή και την τοπική κοινωνία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου