Επικοινωνία

email: mail@1epal-almyr.mag.sch.gr Τηλέφωνα: Γραμματεία: 2422-0-23700, Διευθυντής: 2422-0-24757, Fax: 2422-0-24757, Ταχυδρ.Διεύθ: Οπλ.Ι.Βελέντζα & Μητάκου, 37100 Αλμυρός Μαγνησίας. Υπεύθυνος Ιστολογίου: Βαλκανιώτης Δημήτριος ΠΕ86 email: dvalkan@sch.gr

Παρασκευή 9 Σεπτεμβρίου 2016

Η ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΣΠΟΥΔΩΝ

Δανειστήκαμε το κειμενο από την ιστοσελίδα mysep.gr


Τα απαραίτητα στοιχεία για την Λήψη Ορθολογικής Απόφασης Επιλογής Σπουδών προσδιορίζονται επιγραμματικά από τους παρακάτω παράγοντες:

Αυτογνωσία: Γνώση της προσωπικότητας (αξίες, ικανότητες, δεξιότητες, ενδιαφέροντα, επιθυμίες, προτιμήσεις κλπ.)
Πληροφόρηση: πολύ καλή γνώση του αντικειμένου των σπουδών, των μαθημάτων και εναλλακτικών επιλογών που υπάρχουν.
Προϋποθέσεις: Βαθμολογική επίδοση, προκαταρτικές εξετάσεις και ειδικές προϋποθέσεις.
Προοπτικές: Αγορά εργασίας, απορρόφηση.

Η γνώση των βάσεων εισαγωγής (που βλέπετε στη δεξιά στήλη του Ιστολογίου μας) έρχεται να καλύψει τον τρίτο άξονα των προϋποθέσεων εισαγωγής και μόνο. Οι βάσεις εισαγωγής κάθε χρόνο προσδιορίζονται από τις παρακάτω παραμέτρους:

1. από τον αριθμό των εισακτέων στην Ανώτατη Εκπαίδευση, ο οποίος ορίζεται κάθε χρόνο με Υπουργική Απόφαση για κάθε ίδρυμα, σχολή ή τμήμα. Αύξηση του αριθμού των εισακτέων σε ένα τμήμα οδηγεί σε φθίνουσα τάση των βάσεων, αντίθετα μείωση του αριθμού των εισακτέων οδηγεί σε αύξουσα τάση των βάσεων.

2. Από την δυσκολία των θεμάτων των μαθημάτων που εξετάζονται πανελλαδικά. Επιλογές θεμάτων με υψηλό βαθμό δυσκολίας οδηγούν σε πτωτική – φθίνουσα τάση των βάσεων. Αντίθετα επιλογές θεμάτων με μικρό βαθμό δυσκολίας οδηγούν σε άνοδο – αυξητική τάση των βάσεων. Με απλά λόγια όταν τα θέματα είναι δύσκολα είναι για όλους δύσκολα, όταν είναι εύκολα είναι για όλους εύκολα, και κατά συνέπεια οι επιδόσεις των μαθητώνκαι οι βάσεις εισαγωγής αυξομειώνονται ανάλογα.

3. Από τις επιλογές των μαθητών – συνυποψήφιων σου. Κάθε μαθητής αποτελεί όμως μία ξεχωριστή προσωπικότητα με τις δικές του του επαγγελματικές αξίες, ικανότητες και ιεραρχήσεις.

Από τα ανωτέρω προκύπτει η αναγκαιότητα της γνώσης των στοιχείων αυτών για ενημερωτικούς και μόνο λόγους και σε καμιά περίπτωση για ουσιαστικούς παράγοντες – κριτήρια επαγγελματικού προσανατολισμού.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου